Srilanka - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Jakomien Visser - WaarBenJij.nu Srilanka - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Jakomien Visser - WaarBenJij.nu

Srilanka

Blijf op de hoogte en volg Jakomien

01 April 2016 | Sri Lanka, Colombo

Srilanka: in juni begonnen wij onze reis te plannen met een lijstje met de landen wie we wilden zien maar daar stond geen Srilanka, Malediven, Hongkong en Maleisië op. We hadden ook in eerste instantie maar 3 maanden maar wij wilden meer zien dan 3 maanden. Natuurlijk was ons plan China maar ja dat ging niet door. Het leuke van een week van te voren boeken is dat wij nooit met zekerheid kunnen zeggen waar we zijn rond die datum. We zien het van dag tot dag. Natuurlijk boeken wij onze vluchten wel tijdig maar dat is ook het enige. Doordat je vliegt zit je wel gebonden aan de tijden van je vluchten maar dat nemen wij dan maar voor lief, tenslotte zie je veel meer als je vliegt. Tot nu hebben wij nog geen moment spijt van onze vluchten. We horen wel vaak van mensen reizen je niet te snel en genieten jullie wel. Soms denken wij ook dat we snel gaan maar wij gaan niet ergens blijven waar wij het niet leuk vinden. Wij willen alles uit onze tijd halen en dan moet je soms keuzes maken maar wij missen niks en wat we willen zien zien wij ook gewoon. Iedereen reist op zijn eigen manier. Wij kunnen ook niet bedenken waar er langer hadden willen blijven. En inmiddels is het april en moeten wij al bijna aan huis denken:( we hebben natuurlijk nog ff de tijd maar voordat je het weet is het tijd om naar huis. Inmiddels zit onze tijd in Srilanka er alweer op en zijn we onderweg naar toch wel de verassing en het hoogtepunt van onze reis. Tot een maand terug waren de Malediven nog een droom en onbereikbaar voor ons. Maar nu mogen wij toch echt 2 weken op deze bijzondere plek gaan genieten. Ons volledig opladen voor de laatste weken.

Srilanka was voor ons een onbekende bestemming en na wat voorbereidingen gingen wij dit avontuur aan. Het begon al bij het visum loket op de luchthaven waar je met cash moet betalen en geen atm is. Dit hadden wij nog nooit meegemaakt dat je niet kon pinnen bij een visum loket dus na wat ophef mochten wij onder beveiliging gaan pinnen buiten de Duane.. Begint al goed denk je maar na een paar uur waren we dit al vergeten en lagen we op een mooi strandje in Mirissa. Wat een knus leuk gezellige plaatsje waar alles op het strand te doen is. Wij hebben hier 4 dagen genoten van de zee en het strand. Het schijnt dat je hier heel goed walvissen kan zien dus wij op excursie om walvissen te zien maar helaas voor ons zagen wij enkel dolfijnen en geen walvis. Maar alsnog een leuke tocht. Wij hadden hier wel een week kunnen blijven zo fijn hadden wij het er maar omdat wij maar 2 weken hadden wilden we meer zien dan dit plaatsje. We wilden op safari want die staan hier erg goed bekend en wat iedereen er over gezegd had klopte duidelijk wat een ervaring.. Zo dicht bij de dieren.. Het was elke cent meer dan waard.. Een hoogtepunt van onze trip. Na dit mooie stukje natuur zijn we door het binnenland via een aantal dorpjes met de trein naar Colombo gegaan. De dorpjes zijn leuk maar niet heel bijzonder. Wij vinden Srilanka een prachtig land. Er is nog niet zoveel door de toeristen aangetast gelukkig. Maar je kan hier nergens echt gezellig relaxen.. Op de strand dorpjes na is het een rustig land. Een land waar wij ondanks dat wij het er soms saai vonden toch erg genoten hebben. De natuur is hier misschien wel 1 van de mooiste die wij hebben gezien hebben. Maar zoals ieder land is het een ervaring op zich. Wij gaan nu lekker 2 weken bijkomen en ons opladen voor onze laatste bestemmingen..

Liefs Jakomien en tot snel