Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Jakomien Visser - WaarBenJij.nu Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Jakomien Visser - WaarBenJij.nu

Vietnam

Blijf op de hoogte en volg Jakomien

06 Maart 2016 | Vietnam, Hanoi

Week2: Vietnam blijft ons verbazen op ieder vlak. De reis naar Hoi An was in 2 delen gesplitst. Eerst 5 uur in een overvolle bus tot in Natrang. Natrang is een badplaats voor de Russen. In restaurants spreken ze zelfs Russisch. Wij hadden een stop van 3 uur dus besloten we rondje te gaan lopen en vervolgens ergens hapje te eten. Bijna alleen maar Russische gerechten en dat in Vietnam;) vervolgens de nachtbus naar Hoi An we zijn inmiddels wel aan de bussen gewend en de bus die we kregen was erg comfortabel. In de bus kwam er al snel een probleem er was namelijk een man die erg snurkte waardoor heel de bus wakker lag en meneer weigerende om op zen rug te gaan liggen zelfs na commentaar van de buschauffeur.. Tot onze verbazing kwamen we al om half 5 in de ochtend aan.. Wat doe je als je zo vroeg aan komt in een stad.. Ons hotel was nog dicht en konden pas in de kamer vanaf 11 uur.. Gelukkig kwam de eigenaar al om half 6 naar de poort en mochten we gelukkig binnen zitten. Hoi An is een klein knus plaatje waar mensen over heel de wereld hun kleding laat maken.. Je ziet dus ook ook bijna alleen maar winkels waar je kleding kan laten maken. Het is een sfeervol plaatsje aan de rivier we hebben dan ook lekker rond gelopen en terrasje gepakt. En ja wij hebben ook kleding laten maken. Helaas was je afwerking niet op tijd af maar daar gaan we thuis achteraan. In de avond branden hier allemaal lampionnetjes en kaarsjes op het water dus ziet het er nog leuker uit. Maar na 3 dagen hadden wij het hier wel gezien en begon voor ons de reis naar het noorden. We besloten de reis naar Hue te maken met de easyrider. Deze route is 1 van de mooiste routes van Vietnam. Dus de volgende dag zaten wij 200 km achterop bij iemand op de motor. Het was erg slecht weer helaas maar dat mocht de pret niet drukken want het was onwijs gaaf dit. Tijd dat we zelf ons motor rijbewijs gaan halen.. We kwamen een tikkeltje nat en koud aan in het hostel maar na een warme douch genoten we nog na van de mooie tocht. Hue is geen stad om lang te verblijven er is totaal geen sfeer of centrum maar als doorreis plaats is deze prima. We zijn de volgende dag dus ook meteen vertrokken om naar Ninh Bin te gaan. In deze plaats wilden we een boottocht doen maar we kregen slechte informatie dus pakten we helaas verkeerde tocht en was het minder leuk. Op naar Halong by de dag er na. Halong by was prachtig zijn met een andere Nederlandse vrouw naar een fort geklommen en zagen we de beroemde rotsen. Prachtig uitzicht helaas werd het verpest omdat ik me heel slecht voelde terplekke en moest ik naar het hotel waar ik vervolgens niet meer uit kon komen. De boottocht die we geboekt hadden was voor mij een mindere ervaring ik lag namelijk enkel te slapen op de boot.. Helaas maar het was niet anders gelukkig gingen we erna door naar Hanoi. In Hanoi wilden wij visum China regelen. Maar dat bleek lastiger dan we dachten... Geen visum te krijgen helaas. Maar wij geven niet op en gaan een Andere route nemen maar die vertellen we pas volgende week. We gaan eerst naar Hongkong. Na heel wat tegenslagen deze week hopen we dat we nu weer kunnen gaan genieten.. En China was een favoriet maar wat we nu gaan doen is misschien nog mooier zelfs!!

Sorry voor deze klaag blog!
Word vervolgd!