Afsluiting Maleisië - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jakomien Visser - WaarBenJij.nu Afsluiting Maleisië - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jakomien Visser - WaarBenJij.nu

Afsluiting Maleisië

Blijf op de hoogte en volg Jakomien

22 April 2016 | Maleisië, Kuala Lumpur

Vorige week vertelde ik dat we richting Thailand gingen. Ons plan was om dit via Langkawi te gaan doen en vanaf daar met de boot naar een Thais eiland, maar over land krijg je enkel visums voor 2 weken en dat is voor ons te kort dus moeten wij vliegen naar Thailand. Gelukkig kosten de vluchten hier bijna niks.
Maandag begon onze reis al goed..
We zouden op Langkawi vliegen en vandaag terug naar Kl en vanaf daar naar Phuket. Maar wij zijn niet ons als we geen fouten zouden maken. We kwamen op de luchthaven en op ons ticket stond niet Langkawi maat Penang. Geen probleem het ligt naast Langkawi. Dus wij op naar Penang. Leuk eiland alleen zo jammer dat de stranden vol staan met resorts. De avonden zijn hier heel gezellig met een leuke nacht markt waar je alles kan kopen. Maarja wij moesten toch naar Langkawi omdat we tenslotte vanaf daar terug vlogen. En wat bleek dat Langkawi dutty free is. Heel leuk om te shoppen dus.. Wij hadden wel meteen spijt dat we niet meteen door gegaan zijn naar dit eiland. Mooie stranden waar geen resorts op staan en waar je bijna alleen ben. Heel spijtig dat we zo weinig gezien hebben. Hier gaan we zeker naar terug.

Inmiddels is het thuis ook goed weer maar voor ons zal het toch ff afkicken zijn. Wij hebben gemiddeld 4 maanden lang 35 graden gehad. Slechts 2 dagen hebben we 10 graden gehad. De temperatuur ligt hier gemiddeld elke dag boven de 35 graden. Zelfs paar dagen 40+ gehad. De nachten zijn hier helaas wel echt te warm het koelt bijna niet af hier dus in de nacht is het vaak ook nog 35 graden.. En na zo lange tijd hoop je toch dat je eraan gewend raakt, maar helaas. We mogen natuurlijk niet klagen maar soms verlangen we best ff naar wat koudere dagen.. En stiekum verlangen wij ook best naar huis. We willen niet weg maar niks gaat er boven je eigen huis.
Maar nu gaan wij nog lekker paar weekjes zonnen op het strand!

Tot over 4 weken dan maar!