Vietnam - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Jakomien Visser - WaarBenJij.nu Vietnam - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Jakomien Visser - WaarBenJij.nu

Vietnam

Blijf op de hoogte en volg Jakomien

26 Februari 2016 | Cambodja, Khett Siem Reab

Vietnam week 1. Wat gaat de tijd snel zeg.. Inmiddels zijn we nu 6 weken aant rondreizen en wat hebben we al veel gezien. Soms verbaast het ons ook en door het horen van andere mensen hebben we soms spijt dat wij dat niet gedaan hebben maar je kan natuurlijk niet alles. En wat wij gezien hebben tot nu toe is al heel mooi. Inmiddels zitten we in Vietnam en zijn we er achter dat hier in Azië de bussen niet gemaakt zijn voor westerse toeristen. Alles is zo klein dat je geen plek hebt voor je benen en geloof me als je 16 uur in een bus zit is dat geen pretje. We reizen veel met de bus hier dus het soms best ff lastig. Onze eerste dag verliep minder dat gehoopt maar dat hoort er ook bij. Ik kwam de bus uit en zag men tas al in een taxi liggen en na hoop woordenwisselingen gaven we het op en stapten we maar in.. Achteraf kwamen we er achter dat we nog opgelicht waren ook door deze man..In het hotel vertelde ze ons dat we hier heel erg moeten oppassen voor oplichters en dat de stad vol loopt met criminelen... Heel fijn dachten wij.. We hadden die middag een hoop plan werk voor China te doen dus bleven we in het hotel. De dag erna gingen we een dagje kijken bij de mekon delta. Tussen de kleine eilandjes op een vlotje varen en kijken hoe de locale mensbeeld hier leven. De mekon delta is zo groot dat je een klein deel ziet op een dag. Wij hadden dit eindelijk ook niet op de planning staan aangezien we al heel wat uren op de mekon gevaren hadden maar omdat de stad niet zo heel veel te bieden heeft besloten we het toch te doen. Achteraf een leuke ervaring. De volgende ochtend stond de reis naar Mue ne op de planning. Mue ne is de plek om te surfen. We zagen dan ook meteen toen we aan kwamen hoge golven en heel veel wind. Oei die wind waren wij toch ff vergeten. Graad of tien kouder in de wind.. Ons kleine hostel lag buiten het centrum dus we moesten een scooter huren om toch ergens heen te kunnen. Mue ne is een geliefde plek voor de Russen en dat merk je heel goed. De menu kaarten zijn meer in het Rus dan in het Engels de mensen spreken Rus. Wij hebben gelukkig weinig last gehad van de Russen maar sommige mensen vertelde dat ze het niet bepaald fijn vonden om tussen de Russen te zitten. Mue ne is een leuke plek waar heel veel resort zijn. Je kan je zelf er goed vermaken er is een hoop te doen. Wij besloten om na 4 dagen door te gaan naar dalat. Dalat is voor veel reizigers een stop om ff de warmte uit.. Nou dat is te merken wij kwamen aan en het regende en het was zo koud.. Wat ga je doen in een stad wat in de bergen ligt en waar het regent.. Juist in een bar gaan hangen en een boek lezen haha. In de avond gingen we naar een andere barretje waar een leuke dj draaide en waar we heel wat uurtjes konden vermaken.. Volgende dag hadden we een Dalat Tour geboekt. Langs een aantal bezienswaardigheden. Wat we zagen was leuk maar intussen tijd hebben we al zo veel gezien dat we nu beetje kieskeurig gaan worden.. Dalat is voor de rest niks bijzonders dus reizen we door naar Hoi An. Het is een bus reis van 18 uur. Tot nu toe vermaken we ons prima en letten we eindelijk een beetje op het budget. We gaan het nog eens leren.
Tot zo ver het eerste deel van Vietnam.