Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Jakomien Visser - WaarBenJij.nu Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Jakomien Visser - WaarBenJij.nu

Cambodja

Blijf op de hoogte en volg Jakomien

12 Februari 2016 | Cambodja, Khett Siem Reab

Cambodja: we dachten dat we pech hadden met de reis van Vang Ving naar Don Det maar deze reis was nog erger. We moesten om 8 uur op de boot zitten dus wij vroeg uit bed ontbeten en op tijd bij de boot. Na een kwartiertje varen kwamen we aan bij een toeristen bureau waar we moesten wachten en tijdens wachten visum formulieren moesten invullen. Dit was drama want je kon nergens dollars pinnen. Na heel wat moeite gaven we onze paspoorten af met geld. Je denkt dan mooi we kunnen naar de bus maar er waren bussen te weinig. De mensen hebben hier geen benul van de hoeveelheid personen elke keer. Na 2 uur wachten konden we dan eindelijk mee in een bus maar in de bus moesten mensen zelfs op grond gaan zitten zo een puinzooi was dat. Na een klein uurtje kwamen we bij de grens overgang en we hoorden dat dit de ergste is van Azië. Dan bleek ook wel wat een drama. Wij mochten meteen doorlopen aangezien onze paspoorten er al waren en door iemand anders geregeld werden. Na weer 2 uur wachten kregen we onze paspoorten terug maar toen was er weer het probleem bussen te weinig. We werden in een kofferbak gezet en ze reden weg. Na een uurtje moesten we er uit en weer in andere maar dat mocht niet. Dus weer een uur wachten.. Inmiddels was het 3 uur geweest en waren we nog geen 30 km verder van start. Uiteindelijk kwamen we rond half 9 aan in Siem reap. . Na deze gebroken reis moesten we ons hostel nog gaan zoeken.. Omdat het overal goedkoper is om met zen 2en een prive kamer te slapen namen we steeds Prive kamers. Maar dan mis je een hoop dus we besloten on toch nog maar eens een slaapzaal te proberen 6 personen op zaal is best te doen. Nadeel als je vroeg wakker ben kan je niet normaal je spullen pakken en uit bed. Na een vrij goede nacht besloten we de stad te verkennen we hadden voor de avond het hostel van Cambodja geboekt dus wilden we overdag de stad zien. De avond eindigde helaas anders dan gehoopt door iets verkeerds gegeten te hebben was ik gebonden aan men bed en de badkamer. Volgende ochtend was het nog niet goed en besloten we om naar een hotel te gaan om even een wat fijnere kamer te hebben. Aant einde van de dag ging het stukken beter en besloten we om naar de markt te gaan. De dag erna begon voor ons erg vroeg laatste keer dat ik om half 5 uit bed ging was voor een eventing wedstrijd. We wilden naar de ankor maar dat bleek het mooiste te zijn met de Sunset dus wij en nog 10000 andere mensen stonden om half 6 bij de ankor te wachten.. De zon opkomst was mooi maar niet zo speciaal als we gehoopt hadden. Na een kleine 2 uur nog rond gelopen te hebben daar besloten we dat we het tijd vonden om naar het hotel.. En dan te bedenken dat het nog maar half 9 was.. De dag erna wilden we door reizen dus besloten we om nog even onze was te laten doen zodat we weer een week er tegen aan konden. Na een dagje plannen en vooral in de schaduw liggen bij zwembad was het tijd om na bed. De volgende ochtend was het weer vroeg.. De reis naar Batabang stond op de planning een boot reis van ongeveer 6 uur.. De boot tocht duurde achteraf 9 uur maar het was een prachtige tocht. we vaarden langs allemaal kleine drijvende dorpjes. Deze dorpjes moeten het hebben van de vissen en de planten die in het water groeien. Na de tocht kwamen we aan in Batabang. We kwamen hier voor 1 ding en dat stond eingk de zelfde dag nog op de planning maar door de lange reis konden we dat niet meer doen. De volgende dag kwam al vroeg onze tuktuk die we hadden gehuurd. We zouden heel de dag langs alle bezienswaardigheden gaan. Maar om 3 uur waren we helemaal gebroken door de hitte en wilden we terug naar het hotel het was 37 graden die dag... Bij 1 van de bezienswaardigheden konden we op de top van een berg met aapjes spelen en prachtige tempel in.. De dag erna stond de bus reis naar de hoofdstad op de planning om 2 dagen naar de killerfields te gaan.. Wat er vroeger in Cambodja is gebeurt gaan wij nu steeds meer terug zien en we lezen er veel over maar het is zo vreselijk wat hier gebeurt is dat je er ook niet te lang aan moet denken. Door de stijgende temperatuur hebben we besloten om maar 1 dag en 1 nacht te blijven om zo snel mogelijk naar de standen te kunnen gaan. Klinkt mis heel zonde maar met 38 graden kan je niks. We verplaatsten de dag al naar de ochtend maar rond 12 uur is het al dik 35 graden.. Inmiddels zijn wij ook druk bezig met het plannen van Vietnam waar we volgende week gaan beginnen. Vorige week vroeg Myrte of ik nog een maand langer wilden blijven om naar China te gaan. En inmiddels zijn we druk bezig met visums regelen en zijn onze vluchten verzet naar 23 mei. Dus 6 weken langer blijven weg. De bedoeling is dat we via Vietnam naar China gaan en vanaf China naar Maleisië en dan de onderkant Thailand pakken.Maar dit word vervolgd. .

• 12 Februari 2016 - 11:54

Mari:

Vergeet niet te genieten!