Laos - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Jakomien Visser - WaarBenJij.nu Laos - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Jakomien Visser - WaarBenJij.nu

Laos

Blijf op de hoogte en volg Jakomien

05 Februari 2016 | Laos, Vangviang

Blog 4: Op mijn verjaardag besloten we om de lange reis naar de eilanden te pakken. Eerlijk gezegd waren we hier een tikkeltje bang voor we wisten totaal niet wat we van een slaap bus konden verwachten. Maar voor de nacht trein hadden wij ook geen goed gevoel en die beviel ons prima dus waarom dit ook niet. De middag begon al met de enige problemen. De mensen hier kijken totaal niet op hun klok en ze vinden prima als je 2 uur moet wachten. Nou ik weet dat als een trein meer dan 1 uur vertraging heeft dan je geld terug maar hier nee. we werden dus te laat opgehaald. Vervolgens na tien minuten uit de bus gezet en zonder enige informatie moest je maar zien dat je in de goede bus zat. Vervolgens in de goede bus richting Vientiane kreeg de bus een lekke band en dat duurde vervolgens nog eens een half uur. Eenmaal aangekomen in Vientiane moest je maar weer zorgen dat je de goede bus vond. Bij een reisbureau vertelde ze ons dat we 20 minuten hadden om te eten. En dat we echt op tijd moesten zijn. Iedereen zat netjes om half 7 klaar maar volgens komt de bus 8 uur pas... Heel fijn dit. Vervolgens kwamen we op het station aan en vertelde ze ons dat we snel moesten zijn geen tijd om slaap spullen te pakken. Maar na tien minuten wachten besloten we toch stiekum ff onze spullen te pakken. We vertrokken een half uur later pas. Vervolgens in de slaap bus een klein bedje voor zen 2 en de wegen zijn hier niet goed dus slapen gaat niet. Om 6 uur in de ochtend kwamen we aan in Pakse vervolgens werden we gewoon neer gezet op straat en wacht maar tot een bus. Om 8 uur kwam er een bus die ons verder Beach. Na een kleine 3 uur bus en 5 minuten kwamen we aan op 1 van de eilanden en laat dat nou net het verkeerde eiland zijn. Maar na zo een lange reis hadden we geen zin om nog verder te gaan. En de conclusie de bus is oké maar geen favoriet. We besloten toch maar iets te maken van deze dag eb huurden 2 fietsen. Maar na uur fietsen zagen we daar het nut niet van in. Er was niks om te zien. Naast ons hotel was een zwembad we besloten maar om heerlijk te gaan zwemmen. De avond sloten we af met een lekker hapje drankje en goed boek. Volgende ochtend gingen we met een klein bootje naar het andere eiland. Bij aankomst zagen we al leuke kleine barretjes en na een mooi hostel te gevonden hebben besloten we om een uurtje bij het zwembad in het dorpje te gaan liggen het uurtje werd de hele dag maar ach vakantie. De avond dachten we wel ergens leuk te kunnen gaan eten maar helaas hier is was niet zo veel bijzonder. Alleen maar vliegen mieren muggen zelfs in eten. Conclusie vroeg slapen! In de ochtend huurden we een tub (zwembad waar je in kan dobberen rond het eiland) bij het uitgaan van het water kregen we de nodige problemen de banden dreven weg.. Na de nodige reddings acties hadden we de banden. De dag was zo warm dat er niks anders op zat om het zwembad in te gaan en schaduw te zoeken. Op het weer bericht zagen we dat het elke dag warmer word en kans is zelfs dat de 40 graden gaat aan tikken.. Dat word overdag slapen avond leven.. Vanavond drinken en eten we nog ff hapje en kunnen we terug kijken op 2 aparte maar ook zo geweldige weken Laos! In 2 weken tijd Laos gezien natuurlijk maar een deel maar voor ons is het genoeg geweest hier. We vinden Laos mooi maar ook saai. De steden zijn leuk maar ook heel tam en omdat Laos nog aant ontwikkelen is, is het overal vies niet af niet netjes. We vinden daar buiten de natuur heel mooi. Maar na 2 weken bossen bergen rotsen hebben we het gezien en omdat we toch besloten hebben naar Cambodja te gaan stoppen we hier. Laos zullen we vooral niet vergeten door de zware maar geweldige jungle toch met de overnachting in een boomhut, en natuurlijk de ballonvaart wat natuurlijk geweldig was. Buiten alles om hebben we het hier echt wel zwaar gehad vaak aan thuis gedacht en miss zelf iets te vaak. Het gebrek aan iets meer conform blijkt in Laos een gemis te zijn. Maar het grootste top punt is hier wel de keuken als er geen vliegen inzitten smaakt het eten super! Na deze 2 pittige weken gaan we onze ogen weer openzetten voor Cambodja en we zullen zien wat we hier gaan meemaken!