Eerste blog - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jakomien Visser - WaarBenJij.nu Eerste blog - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jakomien Visser - WaarBenJij.nu

Eerste blog

Blijf op de hoogte en volg Jakomien

20 Januari 2016 | Thailand, Bangkok

Zo de eerste week is inmiddels al over de helft.. En wat een indrukken heeft dit nu al gemaakt. Na een valste start zaten we eindelijk in het vliegtuig met een tussenlanding in Dubai waren we 17 uur verder in Bangkok. Na een kleine 3 uur nog op Myrte moeten wachten waren we eindelijk onderweg naar het hotel. We hadden voor de eerste 2 dagen een lekker hotel met zwembad geboekt om na een lange vlucht en alle indrukken toch even tot rust te kunnen komen. In de avond zijn we nog even ergens wat gaan eten en drinken maar al snel vielen we in slaap. Dag 2 begon met een lekker ontbijtje en de bedoeling was om Bangkok lopend te verkennen. Maar al na 1 km kwam er een man op ons af en bood een Tuc Tuc aan plus boottocht over de rivier. Na een kleine 2 uur verder hadden we een deel van Bangkok plus belangrijke gebouwen gezien vanaf ons kleine bootje. We besloten de Tuc Tuc te pakken richting het hotel maar omdat wij zo goedkoop mogelijk wilden moesten we langs 2 winkels, even beetje rondkijken in de winkels en verder niets. Blijkbaar krijgen de Tuc Tuc mannetjes veel geld als ze mensen naar de winkels brengen. In de hoop dat er soms gekocht wordt. We kwamen in een Tax fee juwelier zoveel sieraden als daar had ik nog nooit gezien. Na de verplichte 2 stops waren we eindelijk bij het hotel en konden we ff paar uur relaxen bij het zwembad en in tussentijd onze planning maken. Tijdens onze gesprekken kwamen we in contact met 3 Nederlandse jongens en nog wel heel er toevallig kwamen ze uit heikenszant. Hun vertelden dat ze met vliegtuig het binnenland in gingen omdat trein zo lang duurde. Maar wij wilden dit toch graag ervaren en omdat het erg goedkoper is. Maar wij waren niet de enigen die met de trein wilden.De nachttreinen waren allemaal vol. Na heel de avond gezocht te hebben besloten we onze planning te veranderen. Vrijdag ochtend probeerde we nog 1 poging voor kaartjes en we hadden geluk we konden de zelfde avond nog! Nadat we de tassen hadden gepakt gingen we naar de gouden budha. 315 traptreden op maar we waren aan de top. Het uitzicht wat we daar hadden was waanzinnig. Nadat we weer beneden waren zijn we lopend naar het hotel gegaan en zijn we nog even paar uurtjes bij zwembad gaan liggen.. Om half 8 vertrok te nachttrein. Wat op eerste gezicht een drama bleek te worden viel heel erg mee. Ze kwamen paar keer langs of je wat wilden bestellen. En rond tien uur kwamen ze de bedjes opmaken. Tussen door werd er steeds geveegd en gedweild dus vies was het niet en de bedjes lagen nog best prima ook. Enkel de wc's Waren minder. Een nadeel is wel dat iedereen erg vroeg wakker wordt en dat je dan nog een lange zit te gaan heb. Rond een uur of half tien kwamen ze onze bedjes weer inklappen en opruimen rond 11 uur kwamen we aan. Eerst hostel zoeken en dan scooter huren was de planning.. Einde van de dag waren we helemaal gesloopt maar we hadden heel de dag op een scooter rondgereden en een berg beklommen richting een tempel. Helaas hadden we een kamer naast de hangplek voor de reizigers dit betekende dat het heel de nacht lawaai was en ook echt veel. Helaas slecht nachtje maar na een bus reis van 4 uur waren we in Pai beland. We wilden van alles doen maar de tijd was zo snel voor bij gegaan dat we besloten om een day of te houden. De volgende dag vroeg uit bed en we schrokken beetje dat het maar 14 graden was... Eenmaal een scooter gehuurd en de bergen in hadden we het zo koud dat een jas wel fijn had geweest maar helaas. Stop 1 was de hotsprings een mooie warm water plas in de jungle. Nadeel buiten het water was het koud. Stop 2 was een grot maar volgens onze informatie was het maar 30 minuten rijden er naar toe maar er bleek maar geen einde aan te komen.. Doordat alle wegen zo bochtig zijn en steeds omhoog en weer omlaag. Na een goed uur waren we er eindelijk op een bamboe vlot door een grot en stukken lopen. Persoonlijk is dit niet iets wat ik nou echt had hoeven doen. Na een terug ritje van 2 uur kwamen we eindelijk bij het hostel aan. Even paar uur bijkomen in de hangmat en planning maken voor komende dagen. Na een paar cocktails gedronken te hebben was het tijd om in ons koude hutje te gaan slapen. Alle t-shirts die we hadden mee genomen deden we aan. Volgende dag was het gelukkig niet heel koud en besloten we om relaxed de ochtend te beginnen in ons handmatje en vanaf daar tosti re halen in supermarkt en vervolgens om naar de andere kant van pai te gaan we wilden namelijk de grote hotsprings in. Na een klein halfuur waren we er. 300 bath betaald en hoppa we konden gaan genieten. Nu hadden we de dag er voor in super mooie gezeten en we hadden van deze veel verwacht maar het viel tegen de hotsprings die er waren, waren niet Echt mooi en niet erg fijn. Wij dachten namelijk dat er meer dan 3 waren ja er was er 1 van 80 graden waar we niet in konden. Iets wat teleurgesteld terug naar Pai. Na een leuke toch via de binnenlands weg moesten we helaas de scooter terug brengen. Nu ik dit blog typ zit de eerste Week er alweer op en wat een km hebben we gemaakt en al heel veel gezien. Belooft nog wat voor de komende dagen. Inmiddels zitten we in de bus terug naar Chiang mai. Vanaf daar gaan we naar Laos reizen. Sorry voor spelfouten typ op mijn mobiel